fredag 8 februari 2008

Varför finns det alltid lite bagage kvar på rullbandet

Har Ni tänkt på.....?
Du står och väntar på ditt bagage. På bandet bredvid, som cirkulerar lojt ligger det några kvarlämnade väskor. Ingen verkar vilja ha dem, ingen plockar upp dem, sedan stannar bandet och där ligger de, ensamma och övergivna. Då undrar jag alltid, vart skulle de egentligen, var finns ägaren som vill ha dem. Står han/hon i ett annat land och svär, var är min väska? För jag tror att de flesta av oss som reser ofta, har stått där, vid disken för förlorat baggage, irriterade, uppgivna och med en stilla undran - Var är min(-a) väskor? Vilka spännande platser får väskan se som jag inte får? Varför händer detta mig, nu !!!
Sanningen är att det händer hela tiden, du är bara inte på samma plats som din väska :-)

Titta själv, nästa gång du står och väntar på ditt bagage

Inga kommentarer: