måndag 26 mars 2007

Lite socialt liv - eller en tillbakablick på 80-talet

Bio - första gången på länge (.. och, ja - jag tycker faktiskt om att gå på bio ensam). Beslöt mig för att gå på bio ikväll. Det finns ett stort köpcentrum (varje våningsplan som 2x Nova Lund, fast här är det 3 våningsplan), med en stor "Filmstad" på vägen hem. Kommer dit ca 20.10, vad skall jag se... De flesta filmerna har redan börjat, och nästa gäng börjar ca 22.00. OK - valet står mellan Hannibal - bakom masken eller Music & Lyrics.... och jag är inte mycket för "skräckisar" - sover så dåligt efter dem. Music & Lyrics - bra börjar om 15 minuter, hinner kasta i mig nått också. Lärdom nr 1 - KFC är flottigare än jag kommer ihåg det. Lärdom nr 2 - reklamen innan filmen är 25 min lång. Lärdom nr 3 - jag kommer plötsligt ihåg början av 80-talet och kan se precis hur töntig jag måste sett ut som syntare/poppare på den tiden.
Så är du född någonstans mellan mitten av sextiotalet och första delen av sjuttiotalet - du måste gå och se filmen. Inte nödvändigtvis för de romantiska inslagen, de snabba och "småtaskiga" kommentarerna som får dig som besökare att sitta och fnittra - utanför denna flash-back, denna återkomst. Denna - Ouups - japp så var det, jag kommer ihåg det.

Ni som jag, delar denna förkärlek för Hollywood ”happy-ends”, oroa Er inte, det slutar bra :-)

Inga kommentarer: