lördag 17 februari 2007

Lägenhet


Japp - så var den fixad, en första lägenhet.
Spenderade första kvällen i Warszawa med att åka omkring i en MYCKET liten bil för att titta på olika lägenheter. Med en man som körde precis på det sättet, Ni vet, - "jag har precis fått en ny bil och vill visa att den faktikt går att köra snabbt med...."
Det är inte helt obekant att jag personligen helst kör bil och inte åker, eftersom jag har lätt för att bli åksjuk.
Den första lägenheten var OK, men inte riktigt bra. Efter den andra var jag beredd på att gå med på vad som helst, bara jag slapp åka mer....
Lägenhet nr 4 var rätt. Helt rätt - Lottas favorit, visade sig också vara min favorit.
Kontraktet signerat och gäller från 1:a mars
Riktig kuriosa i sammanhanget, lägenhetsmäklaren tar ut arvode från den som hyr!! inte från den som hyr ut. 75% av en månadshyra....
Bifogar också en bild från toaletten, den var rätt så cool så kan inte motstå riktigt.
Det känns skönt att veta att det finns en plats där jag kan lämna saker, Lotta och barnen kan komma. Kort sagt en fastare plats i tillvaron, än hotell. Hotell är kul över helgen, hotellfrukost, någon annan som dukar fram och dukar undan. Ett enormt urval av frukost varianter, men där slutar det också. Jag sover nästan aldrig bra i en "främmande" säng första 2 nätterna.... .

Inga kommentarer: