tisdag 15 juli 2008

ryggraden - något att lita på?

Jag har nu haft körkort i nästan 25 år. Vill påstå att jag kör ganska bra (inga kommentarer tack), ibland lite fort, men ändå. Har nu kört bil några dagar i England..... . Vänster sida, in i rondellen, vänster hand för att röra runt i växellådeoljan. Suck. Ryggraden funkar jättebra, det blir fel, hela tiden, inga stora fel, men dock tillräckliga för att skrämma mig själv och omgivningen ordentligt.
Det var dock väntat, tog den stora, dyra - "ingen självrisk tack" - försäkringen. Nu är jag tillbaks i Warszawa, och vet inte riktigt säkert, så där 100%, vilken sida var det nu jag skulle köra på? Är vänster sida, grön eller röd sida.... det är frågan?

2 kommentarer:

- sa...

Jag har en fråga om hur det är att bo i Warszawa eftersom jag själv skulle kunna tänka mig att flytta dit någon gång i framtiden! Hur är människorna i Polen? Gästvänliga, öppna, elaka eller som svenskar?

Mats i Warszawa sa...

Din fråga är både enkel och svår, samtidigt.
Folk, oavsett ursprung, uppträder oftast mot dig som du mot dem. Till och med nör det finns historiska eller andra förutfattade meningar, så om du är bra; så får du höra att du är bra, men att många andra av din "sort" kanske inte är det.... .

Jag tycker polacker är som folk i största allmänhet, både bra och dåliga. Det är dock mycket lätt att som utlänning i annat land att bara umgås med andra utlänningar. Polacker, precis som svenskar vill gärna se att du vill dem och deras land väl, innan de släpper in dig, på livet.