tisdag 1 juli 2008

mörka bubblor i luften

Nästan alltid när jag ser ett knippe med heliumballonger så funderar jag på, tänk om de skulle flyga iväg…. . Och nu har jag sett det för första gången.
Var för några dagar sedan uppe på Universitetsbibliotekets tak i Warszawa. På taket har man anlagt en stor trädgård, full med gångar och små ”rum”, där man kan sitta ifred och läsa. Platsen är så vacker att den också blivit ett vanligt ställe att ta bröllopsfoton på. Står och tittar ut över Warszawa, och ser ett föremål i skyn, ganska långt bort, får mig genast att tänka på en ULM (Ultra lätt flygplan), och försöker zooma in den med min kikare. Döm av min förvåning, när jag ser ett kluster av mörka bubblor. Zoomar in igen, och inser vad det är, ett knippe med heliumballonger. På riktning och vind gissar jag att en av ballongförsäljarna vid Warszawas zoo, har blivit ett antal ballonger ”fattigare”

Inga kommentarer: